ORM

Online reputatiemanagement wordt door steeds meer bedrijven en personen ingezet. Online reputatiemanagement wordt ook wel afgekort voor ORM en is een uitgebreide vorm van SERM: Search Engine Reputation Management.

Het internet heeft mensen mondiger gemaakt en negatieve ervaringen worden nou eenmaal sneller doorverteld dan positieve. Een goed opgebouwd merk met de beste bedoelingen kan door een recensie op een blog in korte tijd tot de grond toe worden afgebrand.

online reputatiemanagement

Stelt u zich eens voor: een klant of opdrachtgever heeft gebruikgemaakt van diensten van uw bedrijf en is er om welke reden dan ook niet tevreden over. Een stap richting een negatieve online publicatie is snel gemaakt en de kans is groot dat Google deze indexeert. Op het moment dat een potentiƫle nieuwe klant van uw bedrijf via Google informatie gaat inwinnen over uw bedrijf zijn de rapen gaar.

Voor personen en bedrijven

Online reputatiemanagement kan worden gericht op negatieve publicaties over een persoon of bedrijf. Bij een persoon kunnen we negatieve berichten tegengaan om bijvoorbeeld problemen bij sollicitaties te voorkomen, bij een bedrijf om potentiƫle klanten het juiste beeld van uw bedrijf te laten zien.